قارچ کفیر

اکسیر جوانی،افزایش طول عمر،شادابی پوست و مو،کاهش و تنظیم کننده فشار خون بالا و پائیین

قارچ کفیر

اکسیر جوانی،افزایش طول عمر،شادابی پوست و مو،کاهش و تنظیم کننده فشار خون بالا و پائیین

خواص در مانی کفیر بر دستگاه ها و سایر اعضاء بدن :

۱- دستگاه عصبی : کفیر حاوی پروتئین و بعضی اسیدهای آمینه ضروری است. تریپتوفان یکی از این اسید آمینه هایی است که به دلیل اثر آرام بخش آن بر سیستم عصبی شهرت دارد و نیز به علت داشتن املاح مهم برای سلامتی از جمله منیزیم و کلسیم، برای جلوگیری از عوارض سیستم عصبی از جمله ناراحتیهای عصبی ، افسردگی ، بی اشتهایی عصبی ، فشارهای عصبی ، اضطراب ، بیخوابی در رژیم های غذایی توصیه می گردد.

2- دستگاه گوارشی: درمان بیماری های گوارشی از جمله زخم معده و اثنی عشر ، تورم معده و روده « گاستریت و انتریت » و ناراحتیهای کبدی و یرقان ( کفیر باعث نابود شدن زایده های اضافه در روده ها می شود )  ، اصلاح سیستم گوارش در زمان مصرف داروهای آنتی بیوتیک ، افزایش حرکات دودی روده و درمان یبوست (هموروئید)، درمان اسهال و ضد عفونی کننده محیط روده ،تحریک ترشح شیره معده ، ممانعت از نفخ روده ای ، درمان بیماری عدم تحمل لاکتوز در کسانی که نمی توانند شیر بخورند ، هضم راحت تر شیر و جذب بهتر مواد مغذی موجود در آن ، افزایش بزاق دهان

3- دستگاه قلبی و عروقی : متعادل کردن فشار خون به دلیل منبع غنی از ویتامین K ، کلسیم و پتاسیم. کمک در درمان بیماریهای قلب و عروق ، انسداد عروق ، نارسایی عروق کرونر قلب (پاک کننده ی جدار عروق)

4- سیستم دفاعی بدن : مقاوم کردن سیستم ایمنی بدن در مقابل عوامل بیماری زا( از قبیل سرماخوردگی، بیماری‌های عفونی ، سرطان و... ) . در قدیم، کفیر در بیمارستان ها و آسایشگاه ها برای بهبود مشکلات مختلفی مثل بی نظمی های متابولیک، و بیماری های آلرژیک استفاده می شد و حتی در مواقعی که هیچ راه درمانی برای بیماری هایی مثل سل، سرطان و اختلالات گوارشی وجود نداشت، مصرف کفیر را به بیماران تجویز می کردند. تحقیقاتی نیز بر روی فعالیت ضد توموری کفیر انجام شده است. کشت های خاصی از کفیر وجود دارند که می توانند به ترکیبات جهش زا(موتاژن) مثل ایندول و ایمیدازول متصل شوند. فعال شدن سیستم ایمنی بدن با کفیر و با اسفنگومیلین های جدا شده از لیپیدهای آن در دو محیط زنده و غیر زنده ثابت شده است. مشاهده شده است که مخاط دهان و لثه ها که دچار عارضه شده اند ( مانند تاولهای دردناک عود کننده ) به مدت سه ماه بهبودی کامل یافته اند. از عود تبخال جلوگیری می کند . کفیر محصول غنی از آنزیم بوده و حاوی میکروارگانیسم‌های مفیدی است که به تعادل اکوسیستم داخلی بدن کمک کرده و به علت داشتن مخمرهای مفید باعث کنترل و از بین رفتن مخمرهای پاتوژن در بدن می‌شود.

5- پوست و مو :کفیر مؤثر در زیبایی و شادابی پوست ( مورد استفاده در کرمها و پاک کننده های آرایشی ) ، ناراحتیهای پوستی به ویژه اگزما و جوشهای صورت ، موجب لطافت و نرمی پوست بدن می شود ( از طریق استعمال آن روی پوست )

6- غدد و متابولیسم :کاهش دهنده ی کلسترول خون ، کمک درتنظیم قندخون ، درمان پوکی استخوان به دلیل داشتن مقادیر زیاد کلسیم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد